Sterke merken geven richting

Met een sterke merkstrategie kies je als merk een richting om een specifieke positie in te nemen in de hoofden en harten van mensen. 

Merkstrategie bij onze kapel​

Een goede merkstrategie maakt het mogelijk om een consistente identiteit op te bouwen en waarde te creëren door een diepere connectie met de doelgroepen te realiseren. Het doel van een merkstrategie is niet alleen om herkenbaar te zijn, maar ook om relevantie te tonen, een emotionele band te creëren en uiteindelijk om een blijvende impact te hebben.

The Family - Sabiha Demir - 2012

Fundering

Het bepalen van de merkstrategie start met het merk helder te positioneren. Wat onderscheidt jou van de concurrentie en met welk unieke aanbod ‘claimen’ we een plek in het hoofd en hart van de klant?

Jezus in de steigers - Wieland Vogel - 2015

Strategisch merkkompas

Een onderscheidende positionering en sterke propositie, samengevat in een overtuigend merkmanifest komen samen in een merkkompas.

Dit kompas is bepalend voor de verdere koers van het merk en dient als blijvende toetssteen voor zowel de interne- als externe communicatieactiviteiten.

King of the Woods - Eka Akosta - 2013

Bouwstenen

  • Onderzoek (markt, klanten en leveranciers)
  • Marktdefinitie (markt en doelgroepen inclusief persona’s)
  • Merkpositionering (visie, missie, belofte)
  • Merkpersoonlijkheid (archetype, merkwaarden)

Resultaten uit het verleden

Merkstrategie LLokaal​

Om iedereen de kans te geven om zich een leven lang te blijven ontwikkelen initieerde MBORijnland een platform voor beroepskeuze en oriëntatie. In het strategisch traject werd de basis gelegd voor de ontwikkeling van het merk LLokaal en haar onderscheidende persoonlijkheid. Het resultaat was een unieke merkbelofte die op eenduidig wijze wordt gecommuniceerd richting alle interne en externe betrokkenen.

Waardeprositie Canvas

Het Waardepropositie Canvas is een beproefde methode voor marketeers. Het brengt de échte toegevoegde waarde van jouw merk in kaart. Voor ons staat het Waardepropositie Canvas aan de basis van iedere merkstrategie. 

Wil jij de potentie van jouw merk
 volledig benutten? Vraag het Waardepropositie Canvas hier aan en ga zelf aan de slag.

Scan Aanvragen

Focus op de échte waarde van jouw merk ​

Focus op de échte waarde van jouw merk

Het Waardepropositie Canvas focust op het probleem dat jouw product/dienst oplost voor de klant. Want hier ligt de échte waarde van jouw merk. Het Waardepropositie Canvas dient als ‘Wake Up Call’. Want we zijn vaak té gefocust op het innoveren van ons product of dienst, zonder dat we nagaan of dit ook daadwerkelijk van toegevoegde waarde is voor onze (potentiële) klanten.

 

Het canvas zet het aanbod van jouw merk tegenover de problemen die jouw klant opgelost wenst te hebben. Het is de ‘fit’, of juist de mismatch tussen deze twee kampen die de toegevoegde waarde van jouw merk blootlegt.

Probeer het nu zelf

En laat je verbazen over de uitkomst! Vraag het Waardepropositie Canvas aan en we sturen een document toe die je stapsgewijs meeneemt in het proces.

Search

Open sollicitatie

GA4 Medium

GA4 Small

Performance Inzicht & Actieplan Audit

Performance Inzicht Audit

UX/CRO Inzicht & Design Audit

UX/CRO Inzicht Audit

Brand Design Uitgebreide Audit

Brand Design Standaard Audit