Maak kleine momenten bijzonder


Wijnimporteur en familiebedrijf Vinites werd in 1979 opgericht door wijnliefhebber en eigenaar Eddy de Boer. Vanuit Italië vertrok Eddy met als missie de harten van de Nederlandse wijndrinkers te veroveren met Italiaanse wijnen. Het was de tijd dat Chianti in rieten manden verkocht werd en Eddy met klassiekers als Barolo en Brunello de met name Franse wijnen probeerde te verslaan. Tot op de dag van vandaag vormen Italiaanse wijnen de ruggengraat van het Vinites assortiment.
THE BRIEF
‘Doe mij maar een Prosecco.’ Zo bestellen de meeste mensen een mousserende wijn. Hoe kun je in die categorie merkvoorkeur creëren? Dat was de vraag van wijnimporteur Vinites voor hun Italiaanse mousserende wijnmerk Solatio.
SMART IDEA
We ontwikkelden een sterke merkstrategie die Solatio top of mind maakt bij consumenten. In plaats van meteen in campagnes te duiken, begonnen we bij de kern: een ijzersterk merkverhaal. Met de propositie ‘Maak kleine momenten bijzonder’ wordt Solatio niet alleen op feestdagen gekozen, maar juist ook op spontane momenten. Die momenten werden concreet ingevuld in een feestelijke, langlopende social campagne. Met zelfgemaakte én heel veel user generated content.


BIG IMPACT
Door een duidelijke merkstrategie direct uit te rollen, kwam de propositie direct tot leven via social media. Met content rondom momenten bereikten we wekelijks meer dan 80.000 mensen. De merkbekendheid, de merkvoorkeur en de verkoopcijfers stegen.


Ook impact maken? Neem contact op met Maarten.
Account
- Maarten Schrama
Digital
- Mees Hoogeveen
Digital
- Immelda Oord
Planning
- Iduna Schrijvers
Strategie
- Frits Drijver