Smart ideas,
big impact.

Is jouw Museumkaart al digitaal?

Met meer dan 1,5 miljoen gebruikers is de Museumkaart al jaren een vaste waarde binnen het Nederlandse culturele landschap. De lancering van de digitale Museumkaart is een logische stap naar de toekomst. Het bezoeken van musea wordt hiermee voor iedereen makkelijker. Het is een entreebewijs en cultureel kompas, met een actuele museumagenda, thematische inspiratie en een overzicht van meer dan 500 musea en al hun tentoonstellingen en activiteiten.

Client Stichting MuseumKaart
Services
Campaigns Content Design Digital Strategy

THE BRIEF

De Nederlandse Museumvereniging wil dat het merk Museumkaart, de fysieke kaart en de app digitale Museumkaart een hedendaagse uitstraling krijgen die herkenbaar en onderscheidend is. En daarnaast een activerende campagne om mensen over te doen stappen op de digitale Museumkaart.

SMART IDEA

De campagne ‘Is jouw Museumkaart al digitaal?’ maakt overstappen van fysieke kaart naar digitale Museumkaart laagdrempelig, leuk en logisch. Met diverse creators spraken we huidige én toekomstige Museumkaarthouders aan. En vervolgens overtuigen we hen met inspirerende demo’s. Naast de campagne gaven we tegelijk de gehele merkidentiteit van Museumkaart een update. De introductie van de digitale Museumkaart werd daarvoor dus de logische aanleiding in plaats van er twee aparte exercities van te maken.

BIG IMPACT

Alles wordt modern, open en toegankelijk, van museum- en cadeaukaarten tot briefpapier en online middelen. De nieuwe merklook spreekt veel mensen aan. De vernieuwde identiteit bereikt ruim anderhalf miljoen kaarthouders en de diverse video’s hebben meer dan 60K views.

Ook impact maken? Neem contact op met Rob.

Account

  • Rob Hoogeveen

Design

  • Nando Pawirodikromo

Motion

  • Wen van Wieringen

Studio

  • Mathijs Boogaert

Planning

  • Iduna Schrijvers

Digital

  • Sebastian Brons
Volgende case

100% natuurlijk. 0% gedoe.