Smart ideas,
big impact.

Geschiedenis die je voelt, schoonheid die je beweegt

Het Louwman Museum herbergt een van de grootste en meest bijzondere collecties automobielen ter wereld. Met meer dan 275 historische voertuigen biedt het museum een fascinerend overzicht van de geschiedenis van mobiliteit en design. Naast auto's vind je er ook gerelateerde kunstwerken, zoals affiches en sculpturen.

Client Louwman Museum
Services
Branding Design Strategy

THE BRIEF

Het Louwman Museum brengt de meest bijzondere auto’s en memorabilia uit de geschiedenis van de automobiel samen in één unieke collectie. Hier worden de meest bijzondere verhalen over menselijke en maatschappelijke vooruitgang tastbaar en toegankelijk voor iedereen. Maar de meeste bezoekers zijn oudere mannen. Hoe kunnen we meer bezoekers aanspreken zonder het marketing budget te verhogen?

SMART IDEA

Uit eigen onderzoek bleek dat de meeste bezoekers weliswaar 65 plus mannen zijn, maar dat jongere bezoekers en vrouwen de hoogste reviews gaven. Met slimme campagnes en content spraken we deze doelgroepen gericht aan.

BIG IMPACT

Door meer doelgroepen aan te spreken met inspirerende content lieten we de bezoekersaantallen stijgen met 30%. En de waardering van het museum steeg van een 4,4 naar een 4,8. Hiermee is het Louwman Museum nu het best beoordeelde museum van Nederland.

Planning

  • Iduna Schrijvers

Account

  • Rob Hoogeveen

Strategie

  • Rob Hoogeveen

Digital

  • Mees Hoogeveen

Development

  • Sebastian Brons
Volgende case

Wie echt wil verbinden kiest voor heldere taal