Smart ideas,
big impact.

De Dixte 1000 laten leven bij liefhebbers

FunX is een Nederlands radiostation dat zich richt op jongeren in stedelijke gebieden, met een mix van hiphop, R&B, latin, dancehall en andere muziekstijlen. FunX behandelt onderwerpen die leven onder de jongere generatie.

Client FunX
Services
Branding Campaigns

THE BRIEF

De DiXte 1000 is erg populair bij luisteraars van FunX. De luistercijfers zijn al jaren goed, maar het stemmen op de lijst blijft achter. Hoe kunnen we meer luisteraars activeren om te stemmen op de DiXte 1000?

SMART IDEA

Als de doelgroep niet naar de DiXte 1000 komt, dan komt de DiXte 1000 naar de doelgroep. Op diverse schoolpleinen en winkelcentra in Nederland verscheen de 'DiXte-miniclub' waarbij bekende DJ's en artiesten de doelgroep aangenaam verrasten en vroegen op hen te stemmen. De live optredens werden massaal gefilmd en gedeeld.

BIG IMPACT

Posts van de bezoekers in de DiXte-miniclub werden meer dan X keer gedeeld. En het aantal stemmers op de DiXte 1000 was hoger dan ooit!

Account

  • Rob Hoogeveen

Planning

  • Iduna Schrijvers

Strategie

  • Maarten Schrama
Volgende case

Geschiedenis die je voelt, schoonheid die je beweegt