100% natuurlijk. 0% gedoe.


Dr. Hauschka maakt 100% natuurlijke skincare en make-up sinds 1967. Gemaakt van zelfgekweekte ingrediënten uit eigen tuinen en de wilde natuur, volgens de filosofie van Elisabeth Sigmund en Rudolf Hauschka.
THE BRIEF
Bedenk een Big Idea om alle campagnes van Dr. Hauschka te verbinden met een consistente, onderscheidende boodschap. Want hoewel Dr. Hauschka al meer dan 50 jaar bestaat, was de naamsbekendheid erg laag. Hoe stellen we Dr. Hauschka voor aan de Nederlandse en Belgische vrouw?
SMART IDEA
Social media staat bol van de ongefundeerde beauty-adviezen. Hoe pak je daar je plek in? Door niet nog meer vaagheden te verspreiden, maar door zo puur en helder mogelijk te zijn over wat je bent. Daarom zeggen we in elke uiting wat we 100% wél zijn, en wat we níet zijn. Met deze strategie claimen we de expertrol en zetten Dr. Hauschka neer als hét natuurlijke skincare merk. En introduceren we sterk ‘big idea’ dat overal terugkomt: van socials tot winkels en advertenties.


BIG IMPACT
De 100%/0%-strategie geeft Dr. Hauschka een herkenbare en consistente stem in álles wat het merk communiceert — van persbericht tot winkelmateriaal, van social post tot commercial. Helder, onderscheidend en toepasbaar op elk kanaal, zonder concessies te doen aan de inhoud. Een big idea dat werkt. Altijd. Overal.


Ook impact maken? Neem contact op met Maarten.
Account
- Rob Hoogeveen
Digital
- Sebastian Brons
Strategie
- Pim Gerrits
planning
- Iduna Schrijvers
Design
- Nando Pawirodikromo
Studio
- Mathijs Boogaert