Geen argumenten, wel een overtuigend verhaal
Pathé is de grootste bioscoopketen van Nederland, met 30 locaties verspreid over het hele land. Ze bieden een breed aanbod aan films, van de nieuwste blockbusters tot klassiekers en documentaires, en staan bekend om hun moderne faciliteiten en speciale kijkervaringen zoals IMAX en 4DX.
THE BRIEF
Ontwikkel een naamsbekendheid campagne voor Pathé zonder dat films daar een rol in spelen.
SMART IDEA
We hadden natuurlijk kunnen zeggen dat de stoelen heel comfortabel zijn, de popcorn lekker smaakt of dat we altijd de nieuwste films vertonen. Maar soms is het slimmer om helemaal geen argumenten aan te dragen om iemand over te halen, maar hem of haar zelf te laten nadenken over de redenen waarom je nu in de bioscoop had kunnen zitten. Want heel eerlijk, er is altijd wel een moment op de dag waarbij je liever in de bioscoop zit.
BIG IMPACT
Met alleen de media-inzet van out-of-home en socials steeg de naamsbekendheid in Nederland van Pathé in slechts 6 weken met ruim 5%.
Account
- Maarten Schrama
Strategie
- Frits Drijver
Design
- Nando Pawirodikromo
Digital
- Sebastian Brons