Kleine gebaren, grote impact
De Volksbank, moederbedrijf van merken als ASN Bank, SNS, RegioBank en BLG Wonen, zet zich in voor een socialer Nederland. Naast bancaire diensten ligt hun focus op maatschappelijke verantwoordelijkheid, waarbij ze zich inzetten voor duurzaamheid, inclusiviteit en betrokkenheid in de samenleving.
THE BRIEF
De Volksbank wil zich onderscheiden als een bank die verder kijkt dan financiën alleen. Hoe kan de bank haar maatschappelijke betrokkenheid tonen en medewerkers inspireren om een positieve impact te maken in de samenleving?
SMART IDEA
Bij de Volksbank gaat het niet alleen om geld, maar om het welzijn van Nederland. Samen met NLvoorelkaar moedigen we iedere medewerker aan om slechts een uurtje van hun tijd te geven aan een ander. Want juist die ene actie kan een groot verschil maken, en dat uurtje draagt bij aan een hechter en socialer Nederland.
BIG IMPACT
Met tips en inspirerende verhalen via interne en externe kanalen lieten we medewerkers van alle vier de Volksbank-merken zien hoe eenvoudig het is om iets moois te betekenen voor een ander. Medewerkers deelden hun ervaringen op een platform, waardoor de campagne binnen de organisatie écht ging leven en collega’s elkaar inspireerden.
Account
- Maarten Schrama
Planning
- Iduna Schrijvers
Design
- Nando Pawirodikromo