Opvallen maakt nieuwsgierig, verbinden maakt onmisbaar
Voor Sea-Doo, de marktleider van waterscooters, was de opdracht om de Facebookpagina’s van de Europese markt te onderhouden met minimaal twee posts per week zonder budget voor foto's en videoshoots. Met een beeldbank die voornamelijk gefocust was op productfotografie en campagnebeelden uit tropische gebieden was dit een flinke uitdaging.
THE BRIEF
Sea-Doo, de marktleider van waterscooters, wil hun internationale social media campagne regionaliseren. Zonder budget voor foto's of videoshoots.
SMART IDEA
Door ons te verdiepen in verschillende Europese landen ontdekten we dat het gebruik van de waterscooter per land anders is. Zo konden we Europa indelen in verschillende type gebruiker-regio's in plaats van taal of locatie. Door content-thema’s hierop toe te spitsen bouwden we een band op met de doelgroep. Deze band levert steeds meer user-generated content op: foto's en video's waarmee we jaren verder kunnen. Ook al was er geen budget voor foto's en video's.
BIG IMPACT
De beeldbank groeide met user-generated content en de engagement rate steeg in 1 jaar tijd van 3% naar 13%.
Account
- Sebastian Brons
Digital
- Mees Hoogeveen
Motion
- Wen van Wieringen
Design
- Nando Pawirodikromo
Strategie
- Sebastian Brons