Smart ideas,
big impact.

Van keuzestress naar lievelingskleur

Gamma is een van de grootste bouwmarkten in Nederland, gespecialiseerd in doe-het-zelfartikelen voor zowel kleine als grote klussen. Met een uitgebreid assortiment aan bouwmaterialen, gereedschap en woonaccessoires biedt Gamma alles wat je nodig hebt voor renovatie, onderhoud en decoratie.

Client GAMMA
Services
Branding Campaigns Design Strategy

THE BRIEF

Gamma introduceert als eerste een kleurtester in Nederland. Een handige tool waarmee je een kleur kunt vastleggen en omzetten in verf. Hoe gaan we Nederland via de kleurtester naar de winkel krijgen?

SMART IDEA

We laten zien dat je bij Gamma niet hoeft te kiezen uit eindeloze blikken verf in al even zoveel kleuren, maar in plaats daarvan je lievelingskleur kan laten omzetten in verf. Door heel Nederland te vullen met lievelingskleuren. En iedereen te laten nadenken over de vraag die al sinds onze jeugd aan ons gesteld wordt: wat is jouw lievelingskleur?

BIG IMPACT

De campagne was een groot succes. GAMMA werd marktleider in kleuren verf en alle concurrenten voerden ook een kleurtester in.

Wat is jouw lievelingskleur?

Planning

  • Johan de Weert

Account

  • Maarten Schrama

Organisatie

  • Mees Hoogeveen

Design

  • Nando Pawirodikromo

Motion

  • Wen van Wieringen
Volgende case

Opvallen maakt nieuwsgierig, verbinden maakt onmisbaar