Smart ideas,
big impact.

Verhalen die raken, liefde die blijft

Hermitage Amsterdam is een van de meest iconische musea van Nederland, gevestigd aan de Amstel. Het museum biedt een platform voor grensverleggende tentoonstellingen, waarbij kunst en cultuur uit de hele wereld toegankelijk worden gemaakt voor een breed publiek.

Client Hermitage Amsterdam
Services
Campaigns Content

THE BRIEF

Ontwikkel een campagne voor de tentoonstelling Love Stories in Hermitage Amsterdam, waarin de veelzijdigheid van liefde wordt gevierd door middel van meer dan 100 portretten. Hoe kunnen we deze tentoonstelling breed onder de aandacht brengen en diverse doelgroepen activeren?

SMART IDEA

Liefde is een universeel thema dat iedereen raakt, maar het kan op talloze manieren worden uitgedrukt. Daarom hebben we verschillende doelgroepen aangesproken met specifieke activaties die liefde in al haar vormen belichten. Van een exclusieve opening voor de vrienden van Hermitage tot een guerrilla-actie in het centrum van Amsterdam, en zelfs een speurtocht voor kinderen. De tentoonstelling werd zo een plek waar iedereen, jong en oud, iets van zichzelf in kon herkennen.

BIG IMPACT

De door Onze Kapel ontwikkelde deepfake-technieken brachten de historische liefdeskoppels uit de collectie letterlijk tot leven, waardoor bezoekers zich nog sterker verbonden voelden met de verhalen. Digitale out-of-home media en social content zorgden voor krachtige visuele impact, ondersteund door offline media voor extra bereik. De tentoonstelling trok diverse doelgroepen naar het museum en bracht Hermitage Amsterdam weer stevig op de kaart na de afsplitsing van Sint-Petersburg.

Account

  • Maarten Schrama

Strategie

  • Rob Hoogeveen

Design

  • Nando Pawirodikromo

Motion

  • Wen van Wieringen

Planning

  • Johan de Weert
Volgende case

Kleine stappen, grote steun, samen vooruit