Breng je doelgroep in beweging door je merk te activeren.

Een unieke en impactvolle beleving is dé manier om consumenten te bewegen en aan je merk te binden.

onze werkwijze >

Resultaten uit het verleden

Brand activation volgens Onze Kapel

Door mensen je merk echt te laten ervaren en door interactie te bewerkstelligen, laat je niet alleen zien maar ook voelen waarom je relevant bent voor je doelgroep.

Het is dé manier om merkassociaties op te roepen, te versterken en er echt betekenis aan te geven. Daarnaast bewijs je door dáár aanwezig te zijn waar zij ook zijn, dat je als merk je doelgroep begrijpt.

Strategie volgens Onze Kapel

Waarom bestaat je merk? Vanuit welke overtuiging handel je en waarom ben jij onmisbaar voor de doelgroepen die je probeert te overtuigen? Dit zijn de belangrijkste vragen waar we met het bepalen van de merkstrategie bij Onze Kapel antwoord op willen geven. Door de overtuiging van je merk helder en duidelijk te definiëren weten we wat we op de korte en lange termijn met onze communicatie teweeg willen brengen. En welke stappen er vervolgens genomen moeten worden om het uiteindelijke doel zo goed en efficiënt mogelijk te bereiken.

Het traject

Het bepalen van de merkstrategie begint bij de noodzaak om je merk helder te positioneren. Wat onderscheidt jou van je concurrentie en met welk uniek aanbod claimen we een plek in het brein van de klant? Je positionering is het fundament voor je identiteit, een weerspiegeling van de visie en mensen achter het merk en de basis van een propositie die je merk activeert en mensen overtuigt.

De onderdelen

  • Onderzoek (markt, klanten en leveranciers)
  • Marktdefinitie (markt en doelgroepen inclusief persona’s)
  • Merkpositionering (visie, missie, belofte)
  • Merkpersoonlijkheid (archetype, merkwaarden)

FunX DiXte 1000

FunX is de grootste urban zender van Nederland. Met de beste urban, hiphop, drum&bass et cetera, knallen de DiXte beats letterlijk uit je speaker.

‘Het is dé manier om een blijvende en onuitwisbare indruk van je merk achter te laten’

Frits Drijver, brand strategist

Jouw Brand activeren met Onze kapel

Wij vertalen de wensen, behoeftes en interesses van elke doelgroep naar een impactvolle merkbeleving. Hierbij gaat het vooral om het creëren van stopkracht. Hoe realiseren we dat we de aandacht van de doelgroep krijgen? Hoe zorgen we ervoor dat we een onuitwisbare indruk achterlaten en van de doelgroep ook fans van het merk maken?

Elke merkactivatie start met een grondige inventarisatie van de doelgroep die we willen bereiken en raken, of het nu gaat om straatactivatie, beursactivatie, guerrilla-actie, productintroductie, een eigen event of sponsorevent. Daarna is het aan onze creatieven om met een uniek en aansprekend idee te komen, dat memorabel is, maar ook haalbaar en uitvoerbaar.

  • Conceptontwikkeling (creatie gaat aan de slag met het idee voor de activatie)
  • Uitwerking concept (bepalen definitieve invulling en opstellen begroting)
  • Organisatieplan (vastleggen van alle taken en verantwoordelijkheden van de betrokken partijen)
  • Productie en projectmanagement (produceren van alle productionele en organisatorische onderdelen en opstellen draaiboek)
  • Uitvoerbegeleiding (tijdens uitvoer zorgdragen voor een goede voortgang)
  •  

Een merkactivatie kent diverse deliverables, afhankelijk van het soort activatie. Zoals het concept en de invulling van de activatie, eventuele online en offline (communicatie) componenten rondom de activatie, een taakstellende begroting, de tijdsplanning, eventuele vergunningen, een logistiek plan, een veiligheidsplan. Dit alles wordt samengevat in een draaiboek, dat bindend is voor de uitvoering van de activatie.

Kennismaken?

Brand activation bij Onze Kapel start met persoonlijk contact. Kennismaken met een van onze strategen? Stuur een bericht en wij nemen contact met je op.

Search

Scan Aanvragen

Open sollicitatie

GA4 Medium

GA4 Small

Performance Inzicht & Actieplan Audit

Performance Inzicht Audit

UX/CRO Inzicht & Design Audit

UX/CRO Inzicht Audit

Brand Design Uitgebreide Audit

Brand Design Standaard Audit