Brand activation, Campagnes, Digital marketing, Internal branding, Technologie & media & communicatie
Overtuigend
Muziek is emotie. Klassieke muziek gaat nog een stukje dieper. Recht je hart in. Het raakt je, laat je huilen, lachen, of brengt je in vervoering. Kortom, klassiek komt bij je binnen. Dit werd dan ook het nieuwe thema voor de radiozender, die zich meer op de emotie van haar luisteraars wil richten.
Activerend
NPO Radio 4 zet de luisteraars centraal en maakt in uitzendingen, op live events en tijdens concerten duidelijk wat klassiek voor hen kan betekenen. De zender ontpopt zich als een gastvrije gids die luisteraars aan de hand neemt door het enorme aanbod aan klassieke muziek.
Tastbaar
Om de nieuwe propositie bij alle medewerkers van NPO Radio 4 tussen de oren te krijgen, werd een brandbook ontwikkeld, waarin je de emotie die klassiek bij je losmaakt voelt en ervaart. Tijdens de Hart & Ziel Lijst en het Hart & Ziel Festival werd de boodschap van NPO Radio 4 voor het eerst gedeeld met het Nederlandse publiek.
Toepasbaar
Tijdens de campagneperiode kwam de boodschap bij het Nederlandse publiek binnen via abri’s en via commercials op tv en radio. Maar vooral in de programmering van het Hart & Ziel Festival op de radio en in zalen door heel Nederland. Als kers op de taart werden treinreizigers verrast met een klassieke aria, persoonlijk gezongen door Tania Kross.
“De Hart & Ziel Lijst maakt altijd veel bij me los.”