NPO Radio 4

Klassiek komt bij je binnen

NPO - Radio 4 - Krant

Overtuigend

Muziek is emotie. Klassieke muziek gaat nog een stukje dieper. Recht je hart in. Het raakt je, laat je huilen, lachen, of brengt je in vervoering. Kortom, klassiek komt bij je binnen. Dit werd dan ook het nieuwe thema voor de radiozender, die zich meer op de emotie van haar luisteraars wil richten.

Activerend

NPO Radio 4 zet de luisteraars centraal en maakt in uitzendingen, op live events en tijdens concerten duidelijk wat klassiek voor hen kan betekenen. De zender ontpopt zich als een gastvrije gids die luisteraars aan de hand neemt door het enorme aanbod aan klassieke muziek.

Tastbaar

Om de nieuwe propositie bij alle medewerkers van NPO Radio 4 tussen de oren te krijgen, werd een brandbook ontwikkeld, waarin je de emotie die klassiek bij je losmaakt voelt en ervaart. Tijdens de Hart & Ziel Lijst en het Hart & Ziel Festival werd de boodschap van NPO Radio 4 voor het eerst gedeeld met het Nederlandse publiek.

Toepasbaar

Tijdens de campagneperiode kwam de boodschap bij het Nederlandse publiek binnen via abri’s en via commercials op tv en radio. Maar vooral in de programmering van het Hart & Ziel Festival op de radio en in zalen door heel Nederland. Als kers op de taart werden treinreizigers verrast met een klassieke aria, persoonlijk gezongen door Tania Kross.

NPO - Radio 4 - campagne - klassiek komt bij je binnen
NPO - Radio 4 - campagne - onze kapel
“De Hart & Ziel Lijst maakt altijd veel bij me los.”
NPO - Radio 4 - campagne - onze kapel

Zij kunnen je alles vertellen over dit project

Frits Drijver van Onze Kapel

Frits Drijver

Founding partner / brand strategist

Martin van Rooij van Onze Kapel

Martin de Rooij

Creative director