Simavi

De schaamte voorbij

Overtuigend

Ter gelegenheid van World Menstrual Hygiene Day vraagt Simavi aandacht voor de uitdagingen rondom menstruatie van vrouwen en meisjes in ontwikkelingslanden. Om de stilte rondom dit onderwerp te doorbreken. Want alleen door open te zijn over menstruatie, doorbreken we wereldwijd het taboe. En gaan we de schaamte voorbij.

Activerend

Door Nederlandse vrouwen te vragen waar zij zich voor schamen als het gaat om menstruatie, zorgen we ervoor dat het onderwerp van een ver-van-mijn-bed-show dicht bij de belevingswereld van onze doelgroep komt. Schamen ze zich ervoor of durven ze er open over te praten?

Tastbaar

Door prikkelende vragen te stellen werden mensen aan het denken gezet en lokten we reacties uit. De aandacht die we krijgen door onze vraagstelling opent de deur voor het inhoudelijke verhaal van Simavi. En dat genereert op deze manier aandacht voor de situatie van vrouwen in de meest kwetsbare gebieden wereldwijd.

Toepasbaar

Een week voorafgaand aan World Menstrual Hygiene Day startte de campagne op Facebook, Instagram en YouTube. De content was toegespitst op alle fases van de klantreis. Constant werden resultaten gemonitord en geoptimaliseerd. Dagelijks werden de doelen en inzet bijgestuurd. Hierdoor konden we een steeds relevantere doelgroep bereiken en creëerden we een maximaal resultaat voor een minimale inzet. Met een minimaal budget van minder dan 40K werden in twee weken tijd meer dan 1,5 miljoen mensen bereikt. Met 37% engagement.

Simavi - de schaamte voorbij story
Simavi - de schaamte voorbij onze kapelsocial posts
Alleen door open te zijn over menstruatie, doorbreken we wereldwijd het taboe.
Simavi - keyvisual - de schaamte voorbij - world menstrual hygiene day

Zij kunnen je alles vertellen over dit project

Frits Drijver van Onze Kapel

Frits Drijver

Founding partner / brand strategist

Martin van Rooij van Onze Kapel

Martin de Rooij

Creative director

Olivier Ponsioen Onze Kapel

Olivier Ponsioen

Managing partner / digital strategist