Voer het gesprek waar jouw doelgroep echt behoefte aan heeft.

Bouw een langetermijnrelatie op met je doelgroep door met relevante content te laten zien hoe jouw merk een waardevolle rol speelt in hun leven.

onze werkwijze >

Resultaten uit het verleden

Content marketing volgens Onze Kapel

Wij creëren content waar de doelgroep daadwerkelijk behoefte aan heeft.

Door in de hoofden van de mensen te kruipen en dit te combineren met data, weten we precies waar de behoefte ligt van de doelgroep. Vervolgens kijken we naar hoe het merk in deze behoefte kan voorzien. Nu we de ‘sweet spot’ hebben bepaald, kijken we met welk type content we deze behoefte kunnen vervullen, om zo het merk in de hoofden en harten van de doelgroep te laten leven.

Strategie volgens Onze Kapel

Waarom bestaat je merk? Vanuit welke overtuiging handel je en waarom ben jij onmisbaar voor de doelgroepen die je probeert te overtuigen? Dit zijn de belangrijkste vragen waar we met het bepalen van de merkstrategie bij Onze Kapel antwoord op willen geven. Door de overtuiging van je merk helder en duidelijk te definiëren weten we wat we op de korte en lange termijn met onze communicatie teweeg willen brengen. En welke stappen er vervolgens genomen moeten worden om het uiteindelijke doel zo goed en efficiënt mogelijk te bereiken.

Het traject

Het bepalen van de merkstrategie begint bij de noodzaak om je merk helder te positioneren. Wat onderscheidt jou van je concurrentie en met welk uniek aanbod claimen we een plek in het brein van de klant? Je positionering is het fundament voor je identiteit, een weerspiegeling van de visie en mensen achter het merk en de basis van een propositie die je merk activeert en mensen overtuigt.

De onderdelen

  • Onderzoek (markt, klanten en leveranciers)
  • Marktdefinitie (markt en doelgroepen inclusief persona’s)
  • Merkpositionering (visie, missie, belofte)
  • Merkpersoonlijkheid (archetype, merkwaarden)

Live the Sea-Doo life

In elk deel van Europa wordt op een eigen manier geleefd op en rond het water. Daarom creëren we voor elke markt een eigen platform, vol inspiratie en ervaring. Sea-Doo heeft alles om ervoor te zorgen dat jij het leven ervaart zoals jij het wilt.

 

Elke cultuur is anders en dus ook de manier waarop er op een post wordt gereageerd. Door continu te testen, zoeken we telkens weer naar de ‘sweet spot’ om de post op de juiste manier te boosten en hier een zo hoog mogelijke engagement rate uit te halen. 

Loes van Fulpenv- Onze Kapel
‘Goede content is altijd een combinatie van creatie en data’

Loes van Fulpen, head of digital

Jouw content marketing traject begint bij Onze Kapel

Elk merk is anders. Elke doelgroep is anders. Daarom is ook elke contentstrategie anders. De start en het resultaat zijn wél altijd gelijk. Content waar je doelgroep echt op zit te wachten om zich aan jouw merk te binden.

We beginnen met een doelgroepenonderzoek. Daar draait het uiteindelijk om. Wie is je doelgroep? Waar bevindt je doelgroep zich? En waar heeft je doelgroep behoefte aan? Vervolgens kijken we naar je merk. Hoe kan jouw merk voorzien in de behoefte van je doelgroep? Dat is het startschot voor onze creatieven om content te maken die werkt.

  • Doelgroepenonderzoek (persona’s, kanalen, touchpoints in de customer journey)
  • Content concepting op basis van onderzoek en het Hero, Hub, Help principe
  • Productie
  • Content management (optioneel)

Een doordachte contentstrategie met de bijbehorende middelen. Wat die middelen zijn, hangt natuurlijk helemaal af van de doelgroep. Denk hierbij aan: video content, blogs. vlogs, social media content, edm’s, dm’s. Eventueel kunnen wij assisteren in de uitrol van de content, middels een content kalender en ook door het management op ons nemen. Voor elke vraag hebben wij een passend antwoord.

Kennismaken?

Content marketing bij Onze Kapel start met persoonlijk contact. Kennismaken met een van onze strategen? Stuur een bericht en wij nemen contact met je op.

Search

Scan Aanvragen

Open sollicitatie

GA4 Medium

GA4 Small

Performance Inzicht & Actieplan Audit

Performance Inzicht Audit

UX/CRO Inzicht & Design Audit

UX/CRO Inzicht Audit

Brand Design Uitgebreide Audit

Brand Design Standaard Audit