Maak de winkel een integraal onderdeel van de totale customer journey.

Door Instore en Retail communicatie naadloos aan te laten sluiten op de customer journey en de merkbeleving, krijgen klanten een herkenbaar, consistent merkbeeld en een optimale merkbeleving.

onze werkwijze >

Resultaten uit het verleden

Instore en Retail communicatie volgens Onze Kapel

Instore en Retail communicatie is een integraal onderdeel van alle klantcommunicatie en daarmee van de algehele merkbeleving.

De uitdaging is om de juiste vertaalslag te maken en de juiste communicatiehiërarchie te bepalen en toe te passen. Hoe verleiden we, inspireren we en activeren we de doelgroepen rondom en in de winkel? En hoe zorgen we ervoor dat de winkel naadloos aansluit op alle andere touchpoints in de customer journey, zodat alle communicatie bij elkaar wordt opgeteld en leidt tot één consistent merkbeeld?

Strategie volgens Onze Kapel

Waarom bestaat je merk? Vanuit welke overtuiging handel je en waarom ben jij onmisbaar voor de doelgroepen die je probeert te overtuigen? Dit zijn de belangrijkste vragen waar we met het bepalen van de merkstrategie bij Onze Kapel antwoord op willen geven. Door de overtuiging van je merk helder en duidelijk te definiëren weten we wat we op de korte en lange termijn met onze communicatie teweeg willen brengen. En welke stappen er vervolgens genomen moeten worden om het uiteindelijke doel zo goed en efficiënt mogelijk te bereiken.

Het traject

Het bepalen van de merkstrategie begint bij de noodzaak om je merk helder te positioneren. Wat onderscheidt jou van je concurrentie en met welk uniek aanbod claimen we een plek in het brein van de klant? Je positionering is het fundament voor je identiteit, een weerspiegeling van de visie en mensen achter het merk en de basis van een propositie die je merk activeert en mensen overtuigt.

De onderdelen

  • Onderzoek (markt, klanten en leveranciers)
  • Marktdefinitie (markt en doelgroepen inclusief persona’s)
  • Merkpositionering (visie, missie, belofte)
  • Merkpersoonlijkheid (archetype, merkwaarden)

De interactieve winkel

De KPN-winkels zijn een verlengstuk van de totale merkbeleving en moeten dan ook een fysieke vertaling worden van de online beleving van KPN.com. In samenwerking met architectenbureau DoepelStrijkers creëerden we een plek waar de klant centraal staat en waar de producten van KPN in alle vrijheid ervaren, beleefd en ontdekt kunnen worden. Een 100% digitale, interactieve ervaring waar de off- en online wereld nog dichter bij elkaar worden gebracht.

"Het is de kunst om de klant ook in deze digitale tijd de meerwaarde van je winkel te laten ervaren"

Rob Hoogeveen, campaign strategist

Jouw instore en retail communicatie realiseren met Onze Kapel

Instore en Retail communicatie is een belangrijk onderdeel van de totale merkidentiteit, gericht op het naar de winkel krijgen van mensen en ze daarbij aanzetten tot concrete actie. Hoe zorgen we ervoor dat alles wat we in en rondom de winkel communiceren aansluit bij de rest van wat we te vertellen hebben?

Instore en Retail communicatie begint bij het bepalen van de hiërarchie in de boodschap. Met welke uitingen sturen we de klant in de juiste richting, met welke informeren en inspireren we de klant, en welke zetten aan tot actie?

  • Conceptontwikkeling (de creatieve vertaalslag van de boodschap naar en in de winkel)
  • Conceptuitwerking naar media en middelen (bepalen van de definitieve inzet van middelen, afhankelijk van de mogelijkheden)
  • Werktekenen/artwork/editing (t.b.v. POS-materialen, narrowcasting en specials)
  • Productie (drukwerken)
  • Handling en distributie POS-pakketten (inclusief begeleiding en/of instructies winkelier/winkelmanager)
  • Meten resultaten en evaluatie

Instore en Retail communicatie kent vele verschijningsvormen: van een volledige store take-over tot slimme signage en POS-materialen, die onderdeel wordt van het vaste interieur. We houden hierbij altijd rekening met de mogelijkheden én beperkingen van de afzonderlijke oppervlaktes en indelingen van de ruimtes, en ook met de communicatie rondom de winkel, van displaymaterialen met stopkracht en pakkende straatactivaties tot getargete online inzet die het publiek motiveert om de winkel binnen te stappen.

Kennismaken?

Instore en retail communicatie bij Onze Kapel start met persoonlijk contact. Kennismaken met een van onze strategen? Stuur een bericht en wij nemen contact met je op.

Search

Scan Aanvragen

Open sollicitatie

GA4 Medium

GA4 Small

Performance Inzicht & Actieplan Audit

Performance Inzicht Audit

UX/CRO Inzicht & Design Audit

UX/CRO Inzicht Audit

Brand Design Uitgebreide Audit

Brand Design Standaard Audit