Onze Kapel zorgt ervoor dat alles wat je doet en zegt bij elkaar wordt opgeteld.

Een heldere merkstrategie is de basis voor een duidelijke, consistente boodschap die de herkenbaarheid en merkvoorkeur vergroot.​

onze werkwijze >

Resultaten uit het verleden

Strategie volgens Onze Kapel

Waarom bestaat je merk? Vanuit welke overtuiging handel je en waarom ben jij onmisbaar voor de doelgroepen die je probeert te overtuigen?

Dit zijn de belangrijkste vragen waar we met het bepalen van de merkstrategie bij Onze Kapel antwoord op willen geven. Door de overtuiging van je merk helder en duidelijk te definiëren weten we wat we op de korte en lange termijn met onze communicatie teweeg willen brengen. En welke stappen er vervolgens genomen moeten worden om het uiteindelijke doel zo goed en efficiënt mogelijk te bereiken.

Strategie volgens Onze Kapel

Waarom bestaat je merk? Vanuit welke overtuiging handel je en waarom ben jij onmisbaar voor de doelgroepen die je probeert te overtuigen? Dit zijn de belangrijkste vragen waar we met het bepalen van de merkstrategie bij Onze Kapel antwoord op willen geven. Door de overtuiging van je merk helder en duidelijk te definiëren weten we wat we op de korte en lange termijn met onze communicatie teweeg willen brengen. En welke stappen er vervolgens genomen moeten worden om het uiteindelijke doel zo goed en efficiënt mogelijk te bereiken.

Het traject

Het bepalen van de merkstrategie begint bij de noodzaak om je merk helder te positioneren. Wat onderscheidt jou van je concurrentie en met welk uniek aanbod claimen we een plek in het brein van de klant? Je positionering is het fundament voor je identiteit, een weerspiegeling van de visie en mensen achter het merk en de basis van een propositie die je merk activeert en mensen overtuigt.

De onderdelen

  • Onderzoek (markt, klanten en leveranciers)
  • Marktdefinitie (markt en doelgroepen inclusief persona’s)
  • Merkpositionering (visie, missie, belofte)
  • Merkpersoonlijkheid (archetype, merkwaarden)

Merkstrategie LLokaal

Om iedereen de kans te geven om zich een leven lang te blijven ontwikkelen initieerde MBORijnland een platform voor beroepskeuze en oriëntatie. In het strategisch traject werd de basis gelegd voor de ontwikkeling van het merk LLokaal en haar onderscheidende persoonlijkheid. Het resultaat was een unieke merkbelofte die op eenduidig wijze wordt gecommuniceerd richting alle interne en externe betrokkenen.

"De naam en claim van LLokaal zijn een directe vertaling van de ambitie van het merk"

Frits Drijver, merkstrateeg

Een strategisch traject bij Onze Kapel

Elk traject verloopt op zijn eigen wijze, want elke vraag vereist een eigen antwoord. De start en het eindresultaat zijn echter altijd gelijk. Een concreet merkkompas met een heldere boodschap.

Het bepalen van de merkstrategie begint bij de noodzaak om je merk helder te positioneren. Wat onderscheidt jou van je concurrentie en met welk uniek aanbod claimen we een plek in het brein van de klant? Je positionering is het fundament voor je identiteit, een weerspiegeling van de visie en mensen achter het merk en de basis van een propositie die je merk activeert en mensen overtuigt.

  • Onderzoek (markt, klanten en leveranciers)
  • Marktdefinitie (markt en doelgroepen inclusief persona’s)
  • Merkpositionering (visie, missie, belofte)
  • Merkpersoonlijkheid (archetype, merkwaarden

Een strategisch kompas dat duidelijk richting geeft aan je merk. Met een heldere positionering en merkpropositie, samengebracht in een overtuigend merkmanifest. Dit rapport dient als blijvende toetssteen voor alle communicatieactiviteiten en is bepalend voor de te ontwikkelen communicatiestrategie.

Kennismaken?

Een strategie traject bij Onze Kapel start met persoonlijk contact. Kennismaken met een van onze strategen? Stuur een bericht en wij nemen contact met je op.

Search

Scan Aanvragen

Open sollicitatie

GA4 Medium

GA4 Small

Performance Inzicht & Actieplan Audit

Performance Inzicht Audit

UX/CRO Inzicht & Design Audit

UX/CRO Inzicht Audit

Brand Design Uitgebreide Audit

Brand Design Standaard Audit